RSS

Local hero

05 Jul

Jag håller verkligen någon typ av halvårsuppdatering här på bloggen känner jag. Så jag kan väl lika gärna ta tillfället i akt att uppdatera eventuella läsare på lifvet, trots att mitt syfte med inlägget mer var att länka lite bra gitarrlåtar.

Det är sommar, det är varmt, jag letar jobb. Jag har visserligen ett jobb nu i sommar. Hotellet kallar i vanlig ordning, men denna gång dagtid, inte nattid. Min plan b för hösten är att gå folkhögskola med vis-inriktning. Det vore väldigt kul att faktiskt få lära sig spela gitarr och sjunga. Är det någon gång jag ska göra det är det ju nu innan jag bli helt klar med lärarprogrammet och börjar jobba, skaffa bolån osv. Men det är klart. Ett jobb är ett jobb. För plugga lärare kan jag inte göra eftersom jag var sjukskriven och måste ta igen min c-uppsats innan jag kan fortsätta med de studierna.

Men sånt där är tråkigt att uppdatera om. Mer intressant kanske är att jag gått över från sjukvårdsfrågor till bostadsfrågor i politiken, eftersom de lade ner Hälso- och sjukvårdsnämnden jag satt i, men istället hamnade jag i styrelsen för Studentbostäder i Göteborg. Eller nej, det var ju heller inte intressant. Vi ska måla om hemma! Det var heller inte så intressant. Vi har ett pingisbord i vardagsrummet! Det var nog lite mer intressant, men finns kanske inte mycket mer och säga om det.

Nåväl, här är i alla fall tre grymma gitarrlåtar för att lyssna på nattetid.
Den första är David Gilmour som har snott massa filmklipp från internet och klippt ihop med ljudet från samma konsert. Sjukt mäktig låt.
Den andra är Kaki Kings fantastiska lek med slide och samplingspedal. Sjukt mysig och sjukt skillat att kunna bygga upp sådär!
Den tredje är soundtracket till, och storyn of, my life. Local hero, är det inte så vi alla känner. Det är jobbigt, men man klarar det.

 
1 kommentar

Publicerat av på 5 juli, 2015 i Uncategorized

 

Ett svar till “Local hero

  1. stinapigan

    14 juli, 2015 at 08:41

    Det kommer nog gå bra för dig i höst med både viskursen och jobbet. Du brukar fixa allt.

     

Säg hej!